Devam Eden Projeler
Kadirli GES Projesi
11 Aralık 2024

Süre :
Başlangıç Tarihi : 19 Şubat 2024
Bitiş Tarihi : 05 Mart 2024

Türkiye'deki şehirlerde sürdürülebilir kalkınmayı desteklemek için Sürdürülebilir Şehirler Projesi- II Ek Finansman (SŞP-II-EF) kapsamındaki alt projelerden biridir. SŞP-II-EF, özellikle sürdürülebilir kentsel gelişime yatırım yapıp, yenileneblir enerji kaynaklarının gelişmesine, afetlere ve iklim değişikliğinin hafifletilmesine ve risklere karşı şehir direncine ilişkin proje yaklaşımlarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Dünya Bankası (DB) tarafından finanse edilen proje, İller Bankası A.Ş. aracılığı ile Kadirli Belediyesi tarafından yürütülecektir. Proje, Kadirli İlçesi'nde su arıtma tesisine güneş enerjisinden yararlanılarak temiz enerji sağlayıp enerji ihtiyacını karşılayarak yerel kalkınmaya katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Kadirli GES Projesi, ilçede kullanılan su arıtma tesisinin elektrik enerji ihtiyacının temiz ve yenilenebilir enerji kaynaklarından elde edilerek ilçenin tüketim maaliyetlerini azaltmayı hedeflemiştir. Bu kapsamda Proje, kurulacak santralin 30 yıllık kullanım süresi ile inşaa edilecektir. GES projesinin yıllık 2.060,3 Mwh elektrik üretmesi beklenmektedir. Proje ile hizmet verilmesi öngörülen nüfus yaklaşık 98.469 kişidir. Proje, Osmaniye ili, Kadirli İlçesi, Kurtuluş Mahallesi 135/21 parseli üzerinde yaklaşık 24.248,82 m2 alana inşa edilecektir.


Projenin beklenen sonuçları aşağıdaki gibidir:

- Proje, Osmaniye’nin Kadirli ilçesinde belediyenin enerji tüketiminin büyük bir kısmını oluşturan su arıtma tesisinin enerji ihtiyacının güneş enerjisinden sağlanarak ilçenin temiz,erişilebilir ve uygun fiyatlı suya erişimini sağlayacaktır, - Proje, enerjide fosil yakıtlara olan bağımlılığı azaltacak ve ilçenin ekonomik olarak kalkınmasını sağlayacaktır, - Proje, Türkiye'nin yenilenebilir enerji kaynakları sektöründe ulusal ve uluslararası kalite standartlarına uyum çabalarına katkı sağlayacaktır; - Temiz enerji kaynakları kullanılarak iklim değişikliğiyle mücadelede adım atılmış olacak ve yerel halkın çevresel ve ekonomik refahına katkı sağlayacaktır. Projenin inşaatının altı (6) ayda tamamlanması planlanmaktadır. Projenin işe alım sürecinde yerel halka öncelik verilecektir. Proje, ulusal mevzuatın yanı sıra DB Koruma Politikaları, yönergeler, standartlar ve en iyi uygulama belgeleri de dahil olmak üzere iyi uluslararası uygulamalarla uyumlu olacaktır.
Proje, inşaat ve işletme aşamasında yerel halk için iş fırsatları yaratacaktır. GES projesinin kurulu güç kapasitesinin 1 MW'ın altında olması nedeniyle, inşaat çalışmalarının oldukça kısa bir zaman diliminde tamamlanması beklenmektedir, yolların kapanmasından mümkün olduğunca kaçınılacak, inşaat faaliyetleri nedeniyle proje çevresindeki işletmelerin kapanması beklenmemektedir

Beklenen etkilerin yönetimi için bir Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı (ÇSYP) geliştirilmiştir.

ÇSYP, Projenin süresi boyunca olası çevresel ve sosyal etki ve risklerin izlenmesi, değerlendirilmesi ve önemli olumsuz çevresel etkiler için etki azaltma önlemleri önermek amacıyla hazırlanmaktadır.

Ayrıca ÇSYP kapsamında uygulanacak izleme ve denetim faaliyetleri de tanımlanacaktır. ÇSYP çalışmaları kapsamında toprak ve hava ortamları, gürültü, koku, su kaynakları, atıklar, trafik, ekosistem, projenin kurulacağı alana dair var olan doğal afet riskleri, GES kaynaklı yaşanabilecek yansıma ve parlama etkisi gibi oluşabilecek etkiler belirlenecek ve ilgili sakınım azaltma önlemleri belirtilecektir. İzleme gereklilikleri de ÇSYP kapsamındaki izleme tablolarında tanımlanarak sunulacaktır. Buna göre projenin inşaat aşamasında, üst toprak kaybı ve sıkışması, kirleticilerin ve kimyasalların toprağa ve yer altı sularına sızmasıyla oluşacak toprak ve su kirliliği, toz emisyonları, projenin inşaası sırasında ve geçici trafik yükünden oluşacak gürültü, atık üretimi ve iş sağlığı ve güvenliği, işletme aşamasında ise kimyasalların depolanması ve kullanımı, atıklar, gürültü, santralin yansıma ve parlama etkisi, geçim kaynakları, şikâyetler, topluluk çatışmaları, paydaş katılımı, iş sağlığı ve güvenliği ve işgücü parametreleriÇSYP’de belirlenen şartlara uygun olarak izlenecektir. Bu Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı (ÇSYP)’nin uygulanmasından sorumlu ana kurum, projenin inşaatından ve işletme aşamalarından da sorumlu olan Kadirli Belediyesi’dir. Ayrıca, projenin farklı aşamalarında çeşitli taraflar (Yükleniciler, Müşavir firma, Proje Uygulama Birimi, İLBANK, vb.) ÇSYP kapsamında çeşitli konularda sorumluluk alacaklardır. Sözü edilen tüm çalışmalar Kadirli Belediyesi tarafından koordine edilecektir. Proje dokümanları ayrıca Kadirli Belediyesi'nin internet sitesi üzerinden yayınlanacaktır ve talep edilmesi halinde bu dokümanlar Kadirli Belediyesi tarafından paylaşılacaktır.

Kadirli Belediyesi, Projeden etkilenen toplulukların endişelerini ve şikayetlerini almak, çözmek ve takip etmek için bir Şikayet Giderme Mekanizması kurmuştur. Tüm şikayetler, önceden belirlenmiş bir zaman çizelgesi içinde ve içeriklerine göre etkin bir şekilde alınacak, kaydedilecek ve yanıtlanacaktır. Şikâyet Giderme Mekanizması’nın kurulmasından ve uygulanmasından sorumlu kurum Kadirli Belediyesi olacaktır. Bu kapsamda proje ile ilgili beklenti, görüş, öneri ve şikâyetlerin paylaşılması için aşağıda verilen iletişim kanalları da ayrıca kullanılabilecektir:

Paydaş Katılım Toplantıları Kadirli Belediyesi: Telefon:0(328) 718 10 39 0(328) 718 21 04

E-mail: belediye@kadirli.bel.tr

Tüm iç ve dış paydaşlar, projeyle ilgili şikâyetlerini ve geri bildirimlerini doğrudan devlet yetkililerine iletmek için alternatif ve iyi bilinen bir kanal olarak tüm proje paydaşlarının erişimine açık olan ve ülke çapında kullanılan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) gibi diğer şikâyet giderme mekanizmalarından da yararlanma hakkına sahip olacaktır.

www.cimer.gov.tr

Çağrı merkezi:150

Telefon numarası: +90 312 590 20 00


Proje Konumu